|
REC1483106 |
Tractament de dades. Recurs organitzatiu i didàctic |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
3EAO Tractament de dades. Recurs organitzatiu i didàctic
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Des que les pàgines web van deixar de ser merament informatives, existeixen les bases de dades. Aquestes permeten el correu electrònic, interactuar amb les diferents webs, jocs, compres, interactuar amb els nostres comptes corrents…
En aquest curs es treballa el concepte de base de dades i com interactuen unes amb les altres. També s’elaboren bases de dades per a poder fer recull de dades, com projectes escolars, i com les podem relacionar, crear formularis i emetre informes.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: A mesura que va avançant el curs, es proposen unes activitats, des de la descàrrega del programa, com els menús, les diferents eines… Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/148-tractament-de-les-dades
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Treballar els recursos i eines necessaris per assolir el nivell mínim per assolir un bon nivell en la gestió de tractament de dades.
Objectius específics
Descarregar-se el programa LibreOffice
Conèixer les interfícies d’un programa de gestió de dades de LibreOffice.
Conèixer els menús desplegables i icones
Treballar amb diferents formats
Crear taules
Ordenar i cercar dins de taules
Crear filtres a les taules
Gestionar informes
Crear formularis
Administrar les còpies de seguretat
|
| |
Continguts |
Tema 1:
Programes de gestió de bases de dades
Instal·lació de LibreOffice
Interfícies
Tema 2
Creació de taules
Opcions de les taules
Diferents menús
Disseny
Tema 3
Definir camps
Propietats dels camps
Desplaçament dins de les taules
Ordre de dades
Filtre de dades
Tema 4
Consultes
Relacions
Criteris i, o i i/o
Fórmules
Tema 5
Informes
Etiquetes dins dels informes
Creació de formularis
Gestió de còpies de seguretat
|
| |
Formador/a |
Marcos Montoro Fernandez
|
| |
Avaluació |
En el primer tema es treballa la interfície del programa, es creen taules i dades, el participant ha d’anar fent el que es detalla en les explicacions i entregant les diferents captures de pantalla que se li demanen.
En el segon tema es treballa la relació entre taules amb algunes dades pròpies del participant, que haurà d’experimentar, i entregar els resultats.
En el 3r tema cal crear formularis, manipular-los i confeccionar consultes, les tasques seran els resultats i algunes captures de pantalla.
E el 4t tema es treballa els informes i els formats finals d’aquests. El participant haurà d’elaborar-ne i entregar-los.
I en el darrer tema es treballa la part moral i legal sobre les dades i l’ús que en podem fer. El participant haurà de contestar unes preguntes.
També es treballen les còpies de seguretat i les comprensions dels arxius de dades. El participant ho haurà de fer i entregar.
La persona formadora avaluarà el nivell del treball presentat i si assoleix l’objectiu de l’activitat, si és així, donarà l’activitat per superada en cas contrari, proposarà aspectes a millorar.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|